Je lepší hledat to dobré – OPTIMISMUS

integrovaný blok 7

Orientační časové období: 4 týdny (březen)

Základní charakteristika / záměr

V tomto integrovaném bloku navážeme na minulý měsíc, kdy jsme si povídali o upřímnosti. Tentokrát nás bude provázet ctnost optimismu. Jak někdo moudrý napsal: „Optimismus je volba, kterou lze učinit každé ráno po probuzení a rozhodně stojí za to“. Pokud je člověk optimistický, má sklon vidět a posuzovat věci z té lepší stránky. Tak tohle je to, co si prozkoumáme s dětmi v tomto měsíci. Zkusíme společně hledat různé možnosti vidění a reakcí v náhodných situacích z dění ve školce. Pokusíme se sehrávat různé reakce na dané situace. Děti budou poznávat, která reakce je ta optimistická. Naučíme se spolu věřit v dobrý konec, když budeme chtít něco složitého postavit. Vyzkoušíme, jaké to je neuspět a přesto v tom najít nějakou pozitivní věc, která nás obohatí. Budeme v tomto měsíci hodně pracovat s chybou, protože bez ní bychom se nemohli učit. Když se jí naučíme vnímat pozitivně, nebude pro nás strašákem, ale příležitostí se zlepšit. Příroda se v březnu začíná probouzet do jara a to nám vhání optimismus do žil. Když svítí sluníčko, hned se nám na ten svět lépe dívá. A tak budeme tedy optimismus hledat i v přírodě kolem nás. Zamyslíme se nad tím, co nám pomáhá být optimističtí a naopak, co nás od toho někdy odrazuje?  Pochopíme, že hodně záleží na tom, co chceme ve věcech, které k nám přicházejí vidět a nacházet. Záleží tedy především na našem pohledu na věc. Přesvědčíme se o tom, že optimista si uvědomuje překážky a problémy, ale ví, že má dostatek schopností nebo sil, aby jim čelil. Ať je komplikace jakákoli, nevzdává naději a věří v obrat. Narazíme i na to, že optimismus nám dodává sebedůvěru, tolik důležitou pro vydržení a dosažení úspěchu.

Doporučená témata:

  1. Chyba je dar
  2. Víra v dobrý konec
  3. Věřím, že to dokážu
  4. Optimistické jaro
  5. Všechno zlé je k něčemu dobré

Sdílejte