Jak a proč se naučit, věci dokončovat u Ptáčků

Tento týden byl pro mě velmi náročný a myslím, že i pro děti samotné. Stál před námi velký úkol. Naučit se novému systému, jak si zvolit hru, hračku nebo stavebnici či jinou činnost, se kterou chci pracovat. Začli jsme pěkně pomaloučku od začátku, tedy od sebe. První den jsme si hráli s fotografií sama sebe. Vzájemně jsme se poznávali, nejen na fotografiích. Další den byl dětem představen příběh dvou chapců, kteří jen vytahovali další a další hračky a zbyl po nich jen nepořádek, který nechtěl nikdo uklízet. S dětmi jsme došli k tomu, že je vždy lepší uklidit hned jednu hračku, něž potom 10-20 najednou. K tomu nám bude sloužit náš nový pomocník. Děti se seznámily s obrázky hraček a  zjistily, že s každou hračkou si může hrát jiný počet dětí. Některá je pro jednoho, některá pro dva, ale jsou i hry, kde si může hrát třeba 6 dětí.  V prostřed týdne nás pobavil Den naruby. To jsme přišli do školky v oblečení, které jsme si neoblíkli tak, jak se má, ale naopak. I cvičení bylo v opačném gardu. Nakonec navštívil děti kamarád Jeníček a spolu s ním děti došli k tomu, jak se oblečení správně obléká. Další dva dny už byli v duchu naší nové změny, kdy si děti již sami volily hračky pomocí fotografií. Poslední den jsme se všichni nakreslili do společné třídy Ptáčků, kam teď každý týden chodíme, kam patříme a kde už si umíme hrát.

Martina Štolbová

Sdílejte