Jak jsme tvořili pravidla třídy Ptáčků
Tak máme první společný měsíc ve školce za sebou a nastal čas, ujasnit a vytvořit si jasná pravidla našeho vzájemného soužití. Není to vůbec jednoduchý úkol, ale my jsme se do něj s chutí pustili. Nejprve jsme se seznámili s pravidly v koloběhu přírody. Povídali jsme si o tom, jak jdou měsíce za sebou stále do kola ve stejném pořadí. Rozloučili jsme se z měsícem září a přivítali měsíc říjen novou písničkou „Vyletěl si pyšný drak“. Děti jí umí i předvést. A pak už jsme se pustili do pravidel naší třídy. Hodně jsme si povídali, co je třeba, aby nám ve školce bylo dobře. Z toho vznikly obrázky a názvy jednotlivých pravidel, na kterých děti pracovaly společně. Také jsem si svá pravidla zkoušely, jak ve skutečnosti fungují. Zátím tedy máme 8 pravidel a možná během roku vzniknou ještě další, pokud je budeme potřebovat. Aby byly pravidla živá, je třeba s nimi pracovat tak, aby si děti uvědomovaly, kdy jaká pravidla potřebujeme a kdy je třeba porušujeme. Věřím, že děti jednotlivá pravidla poznají a sami vám řeknou, co znamenají. Můžete si to vyzkoušet u jejich obrázků :o) Jsem moc zvědavá, co se dozvíte. Mějte prima víkend.
Sdílejte