Znám své vlastní já – PŘIJETÍ

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 1 Orientační časové období: 4 týdny (září ) Základní charakteristika / záměr S příchodem nového školního roku a novými kamarády ve školce nás bude provázet ctnost zvaná přijetí. V čem je pro nás tato ctnost důležitá? O co se v ní vlastně jedná? Zvláště pro nejmenší kamarády bude důležité hned v září pochopit, že jsou věci, které

Číst dále

Už to zvládnu sám – SAMOSTATNOST

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 1 Orientační časové období: 4 týdny (září ) Základní charakteristika / záměr V září se s dětmi zaměříme na důležitou ctnost zvanou samostatnost. Co to vlastně znamená? Jak je pro nás důležitá? Děti si na tyto otázky zkusí odpovědět samy. Pro nově příchozí to bude znamenat velký skok, a tak po malých krůčkách

Číst dále

Věřím v sebe – SEBEDŮVĚRA

  • 0 komentářů

integrovaný blok 2 Orientační časové období: 4 týdny (říjen) Základní charakteristika / záměr V měsíci říjnu se pokusíme v sobě probudit další krásnou a důležitou ctnost, kterou je sebedůvěra. Co je to vlastně sebedůvěra a k čemu ji my lidé potřebujeme?  Děti zkusí přijít na to, proč je v našem životě důležitá? Při našem putování za sebedůvěrou

Číst dále

Co nás spojuje – POSPOLITOST

  • 0 komentářů

  Integrovaný blok 3 Orientační časové období: 4 týdny (listopad) Základní charakteristika / záměr Už víme, co obnáší samostatnost a důvěra ve své schopnosti. V tomto měsíci budeme zjišťovat, co je to pospolitost. Pokusíme se pobavit o tom, že náš společně sdílený prostor vytváří příležitost k tomu, abychom zjistili, že ve školce, doma, ani na světě nejsme

Číst dále

Odměnou mi je Tvá radost – ŠTĚDROST

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 4 Orientační časové období: 4 týdny (prosinec) Základní charakteristika / záměr Každý z nás někdy něco dostal – k narozeninám, k svátku, nebo za to, že se nám něco podařilo. Každý z nás jistě i něco daroval. Zamyslíme se, zda dar udělá každému stejně velkou radost, což nás možná přivede k poznání, že je důležité vnímat přání

Číst dále

Jsem ti na blízku – PODPORA

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 5 Orientační časové období :asi 4 týdny ( leden) Základní charakteristika /záměr Podpora znamená stát vedle někoho na jeho cestě a v případě potřeby mu poskytnout to, co potřebuje, aby mohl pokračovat ve své cestě dál. Určitě ne jeden příběh nás přesvědčí o tom, že lidé se ocitají v situacích, kdy naši péči a

Číst dále

Kudy vede tvoje cesta? – ČESTNOST

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 6 Orientační časové období :asi 4 týdny (únor) Základní charakteristika /záměr V měsíci únoru se budeme věnovat další z lidských ctností – cti. Co to však čest či čestnost je? Určitě jsme již slyšeli, jak někdo o někom říká: „Je to čestný člověk“ – tedy někdo, na koho se můžeme spolehnout, komu můžeme důvěřovat,

Číst dále

Uděláme si to tu krásné – PRACOVITOST

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 7 Orientační časové období :asi 4 týdny (březen) Základní charakteristika /záměr V měsíci březnu, kdy začíná kalendářní jaro, se budeme věnovat další lidské ctnosti  – pracovitosti. Příroda se začíná probouzet ze zimního spánku – rodí se mláďátka a klíčí první rostliny, z teplých krajin přilétají ptáci… A my lidé začínáme pracovat na zahrádkách a na polích,

Číst dále

Každý jsme jiný? – JEDINEČNOST

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 8 Orientační časové období :asi 4 týdny (duben) Základní charakteristika /záměr V tomto integrovaném bloku si budeme povídat o jedinečnosti každého z nás. Je měsíc duben a v přírodě se kolem nás všechno mění. Nakoukneme tedy do říše přírody a narazíme na to, že nic není úplně stejné. Každá nová květina či narozené zvířátko se

Číst dále

Kdo se ptá, hodně se doví! – ZVÍDAVOST

  • 0 komentářů

Integrovaný blok 9 Orientační časové období :asi 4 týdny (květen) Základní charakteristika /záměr Další naší ctností bude snad většina dětí potěšena. Děti jsou přirozeně zvídavé a chtivé po nových poznatcích a zkušenostech. Blíží se prázdniny a mnozí z nás budou cestovat (skutečně, po mapě, v myšlenkách, do budoucnosti, do minulosti či do vesmíru…). Pokusíme se v tomto měsíci

Číst dále