-
07 října 2016
-
0 komentářů
V říjnu už jsme se přehoupli do nového integrovaného bloku s názvem Věřím v sebe, kde chceme posílit u dětí jejich sebedůvěru. Prvním tématem toho bloku bylo „Dokážu to sám?“ Mohli jsme tedy hned navázat na ctnost, která nás provázela celé září a tou byla samostatnost. V pondělí jsme s příchodem opravdu podzimního počasí zahájili povídáním o tomto ročním období. Dětí už umí bezpečně popsat, co se na podzim v přírodě děje. Při naší práci jsme využili přírodniny, které nám podzim přináší. Tentokrát to byly kaštany. Děti si vyzkoušely, zda dokáží z kaštanů složit nějaké číslo. Ve většině případů se jim to opravdu povedlo. A tak jsme viděli jedničky, nuly, trojky i osmičky či čtyřky. V úterý si děti s paní učitelkou Verčou, ještě jednou vyjasnily, jaká pravidla u nás ve třídě opravdu už platí. Další den děti čekala zkouška, zda opravdu dokáží ve školce trefit tam, kam je potřeba. A tak jsme psali dopisy paní kuchařce, paní uklizečce nebo paní hospodářce. Úkolem dětí bylo doručit dopis svému adresátovi. Zjistily, že je pro ně lepší, když jdou spolu dva kamarádi. Cítí se tak jistěji. Došlo i na úkoly jako třeba: odnes klíče na stůl do ředitelny. Nakonec děti opravdu trefily všichni tam, kam měly a přibíhaly se slovy „Úkol splněn“ a s úsměvem na rtech. Měla jsem z nich radost. Tento den se nám ještě podařilo udělat nebe s obláčky pro draky pomocí tiskání temperové barvy houbičkou. Čtvrtek a pátek se nesl ve znamení sobotní drakiády, a tak si děti vytvořily své draky a lítaly s nimi při písničce „Vyletěl si pyšný drak“. Došlo i na dračí divadlo, které vymyslela Elenka. Kdo chtěl si vyzkoušel, jaké to je, zahrát se svým dráčkem divadlo ostatním dětem. Někdo zjistil, když si stoupl před obecenstvo, že to ještě nezvládne. Byla jsem i za tohle zjištění od dětí ráda. Sami dokáží zhodnotit situaci a to je přeci paráda. Ujistila jsem je, že to je v pořádku. Až získají více jistoty, jistě to zkusí příště znova. Moc jsem si týden s vašimi dětmi užila! Těším se v sobotu na viděnou na DRAKIÁDĚ!
Sdílejte