-
26 října 2016
-
0 komentářů
V říjnu nás provází sebedůvěra. K ní patří i důvěra našim 5 smyslům, kterými je člověk obdařen. Děti si na začátku týdne ozkoušely prakticky všechny své smysly pomocí různých praktických činností. V diskusním kruhu jsme zjistili, že čich, hmat, sluch, zrak a chuť nám pomáhají poznávat okolní svět. Vysílají nám jasné signály do hlavy (mozku) o tom, jaké co je. Naše smyslová ústrojí to prostě poznají. V úterý jsme si pomocí smyslových her „Ptáčku jak zpíváš“ či „Poznáš, kdo to je?“ ověřili, jak je těžké něco poznávat, když se jeden ze smyslů omezí. Velkou většinu děti dokázaly odhalit i bez jednoho nefunkčního smyslu, ale zjistily, že musí vynaložit mnohem větší úsilí k tomu, aby svého kamaráda poznaly. Ve středu navštívilo naší mateřskou školu divadlo, s kterým si děti užily cestu kolem světa. Po divadle je čekal nelehký úkol. Musely si pro sebe a své kamarády připravit činnosti k jednotlivým smyslům úplně samy. A měly opravdu spousty nápadů. o to víc je práce těšila. Ve čtvrtek už jsme se ujistili pomocí výtvarné koláže, že děti opravdu vědí, jaký smysl na co používají. V pátek se nesl v duchu toho, jaký smysl by si ještě chtěly vyzkoušet a vyhrál hmat. Tak se děti snažily poznat předměty či geometrické tvary ukryté v pytli.
Sdílejte