-
16 září 2019
-
0 komentářů
Druhý týden máme již za sebou a k našemu velkému překvapení dokonce bez větších slziček a stýskání. Nové děti se již rozkoukaly a hned si udělaly spoustu nových kamarádů a děti starší byly naopak tak hodný, že se těch nových ujaly a se vším celou dobu pomáhaly. Problém byl jen ten, že jsme si ještě nepamatovali všechna ta jména, bylo tedy třeba, si je v pondělí hravě připomenout a k tomu nám pomohl duhový míč, který se dětem moc líbil. Druhý týden byl sice pořád ještě hodně hravý, ale už bylo třeba zjišťovat, jak to tu vlastně chodí. Děti si tedy měly na chvilku zaposlouchat do knihy „Co se děje ve školce“ a hledat rozdíly- jak to bylo v knížce a jak to chodí u nás? A že byly opravdu vnímavé, neboť přišly na spoustu rozdílů a jedním z nich bylo naše přihlašování na tabuli. Tabule je ale těžká věc, a tak jsme si z toho udělali jednu parádní hru, která děti nejen bavila, ale také na ní pochopily princip přihlašování a teď mají obrovskou pochvalu, protože to začíná jít i těm nejmenším z nás. Pravidla a řád jsou pro nás velmi důležitá, ovšem nejen pro děti. Jak by to tu jinak vypadalo? Vydali jsme se tedy na tajnou výpravu po školce, kam je jindy vstup zakázán. Navštívili jsme paní kuchařky, které zrovna vařily špenát, a tak nám připomněly Pepka námořníka, nebo jsme se podívali do tajemné ředitelny. Všude převládal řád a určitá sebekázeň. Co je ale ta sebekázeň? Jaká máme pravidla? Proč musíme dodržovat určitý řád? A to jsme dětem hned s paní asistentkou předvedly. Jedna byla Řád a druhá Neřád a to bylo nadělení, když chudák Řád musel po Neřádovi neustále uklízet, ještě k tomu, když na něj Neřád neustále křičel. Určitě si umíme představit, jak se dětem tato scénka líbila a bylo pak o to lepší, že si děti dokázaly vzpomenout i v průběhu dalších dní na to, jak byl ten Neřád zlý a snažily se mu vyvarovat. A k tomu nám pomohl náš již známý Rarášek. Ukázal nám kartu sebekázně a pověděl nám něco o pravidlech, která nám pomohou, abychom se tu všichni cítili dobře a bezpečně. Tak vznikl veliký koláč pravidel, do kterého děti malovaly, stříhaly a lepily a na který se pak ve třídě můžete podívat. Rarášek nás také seznámil s jeho deníčkem ctností, na kterém budeme celý rok společně pracovat. Každý jeden měsíc si do deníčku zapíšeme, nakreslíme či nalepíme danou ctnost a na konci školního roku se pak podíváme, zda jsme to s Raráškem všechno zvládli. Prozatím bylo ale třeba si vybarvit alespoň první stránku. Společně jsme ale také zpívali, cvičili, naučili se jednu básničku nebo jsme si venku užili louže s holinkami, z kterých měli děti opravdu velký zážitek:)
Sdílejte