Jak poznáš přítele u Ptáčků

  • 0 komentářů

Tento týden jsme začali veršovanou pohádkou „O Palečkovi a jeho kamarádech“. Tam jsme zjištovali, kdo je to vlastně kamarád? Jak jsme poznali, že to jsou kamarádi? Učili jsme se je všechny pojmenovat a pěkně jsme si svoje prstíky i rozcvičili. Zkusili jsme i my být kamarádi a unést společně jednu šišku – což byl někdo z nás. Museli jsme věřit, jeden druhému, že kamaráda zvedneme a nepustíme. To se dětem velmi líbilo, ale zjistili jsme, že ne všichni mají takovou odvahu být šiškou. Ale ujistili jsme se, že i to je vpořádku a je dobře, že umíme říci ne. Když jsme se dál bavili  o tom, jak poznám, že je někdo můj kamarád, zjistili jsme, že kamarádi spolu dělají hodně věcí. Zkusili jsme si tedy ve dvojicích pomocí jedné fixi a na jeden papír obkreslit vzájemně ruku. Pro některé děti to byl oříšek – hlavně nechtěly pochopit, proč mají jen jednu fixu a jeden papír. Naším tématem je spolupráce a tak jsme jí okusili a nebylo to jednoduché. Naše ruce umí pomáhat a tak jsme vytvořili společnou práci „Tolik rukou máme, rádi pomáháme“. Děti se také naučily básničku o kamarádovi a vyzkoušely si, zda poznají svého kamaráda poslepu. Ve čtvrtek už jsme se s dětmi připravovaly na výlet do Planetária, a tak děti pomocí tyčí ve dvojicích kolovali s planetami okolo sluníčka. Nebylo to vždy jednoduché, ale děti vymýšlely společně různé možnosti. Závěr týdne tedy patřil výletu do teplického planetária, kde jim Rákosníček pomocí pohádky ukázal vesmírný svět.

Sdílejte

About the Author: Martina Štolbová
My důvěřujeme Vám, Vy důvěřujete nám. Jsme tu pro Vás a šťastné dítě je v rukou nás všech. Jediná správná cesta je cesta spolupráce, vzájemné důvěry, otevřenosti a přátelství.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *