,,Kam ještě můžu“ – Ptáčkové

  • 0 komentářů

V posledním zářijovém týdnu jsme s dětmi prozkoumávali další téma týdne a tím bylo ,, Kam ještě můžeme“. Toto téma nám má pomoci k tomu, abychom pochopili, jak se chovat ve třídě nebo školce. Co se ještě smí, a které chovaní už může ohrožovat nás nebo kamarády. Společná debata nás dovedla k tomu, aby jsme vymysleli  pravidla, které budeme ve třídě chtít a respektovat je. Hodně jsme přemýšleli nad tím, jaká pro nás budou mít pravidla ve třídě význam. Začali jsme s dodržováním již vzniklého  uklízecího pravidla. Děti si po sobě uklízí hračky kam mají a dodržují systém přihlašování, pomocí svých fotek na vybrané hračky. Některým novým dětem to sice ještě dělá menší obtíže, ale ostatní děti, jim to rády připomínají.:-) V průběhu týdne nám přibylo zbrusu nové kapičkové pravidlo, které nám bude pomáhat, jak si správně umývat ruce a při tom šetřit vodou. Když jsme toto pravidlo tvořili, hodně nám pomohla básnička ,,To jsou ruce“, kterou se děti společně naučily. Došlo i na zopakování již fungujících pravidel ve třídě z loňského roku : šnečkové – kdy víme, že chodíme po školce pomalu, pusinkové – to nám napovídá, že na sebe nekřičíme, ochutnávací – je o tom, že vše co nám paní kuchařky uvaří, aspoň 1x ochutnáme. Z minulého týdne nám zůstal ještě jeden nesplněný úkol a to, dovybarvit  naší nakreslenou mateřskou školu. Práce se suchými pastely bavila moc i úplně nejmenší děti. K  závěru týdne jsme okusili muzikantské řemeslo, kdy s pomocí Orffových nástrojů jsme doprovodili již známe písničky. Děti také moc bavila pohybová hra “ Na veverky a kuny“, která je rozvíjí  v nácviku hodu jednou rukou, trochu i v taktickém myšlení, kdy v závěru dojde na počítaní oříšků (drátěnek).

 

Sdílejte

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *